Què opinen les famílies?

Com en el cas dels docents i professionals, també vaig pensar que enviant un qüestionari a famílies de l'escola on treballo ara i d'altres escoles on he treballat, podria tenir un nombre significatiu de respostes. El qüestionari plantejava les següents preguntes:
  • Què enteneu per TIC?
  • De quines creieu que en fa ús l'escola on van els vostres fills i filles?
  • Creieu que se'n fa un bon ús a l'escola, a l'etapa d'educació infantil? Per què?
  • Quins elements trobaríeu a faltar?
  • Creus que a nivell de recursos tecnològics l'escola necessita millorar?
  • Per què creus que no es poden fer aquestes millores?
  • Creus que és important que els infants coneguin les TIC a l'etapa d'educació infantil? Per què?
  • Des de casa com s'ajuda al coneixement de les TIC?
  • Quin ús se'n fa en relació a família-escola?
  • Quins elements afegiries per fer més ús de noves tecnologies a l'hora de millorar la comunicació amb l'escola?


A partir del qüestionari s'han pogut extreure la següent informació.
- El 63% de les famílies pensen que l'escola on van els seus fills i filles estan ben equipades a nivell de noves tecnologies però un 88% pensa que NO se'n fa un bon ús d'aquestes.
- Tot i així troben a faltar elements tecnològics dins de l'aula i creuen que també és per motius econòmics.
- Un 73% de les famílies pensen que és important que els infants coneguin les noves tecnologies des de l'educació infantil ja que l'escola, en principi, disposa d'uns recursos que des de casa no poden ensenyar.
- A casa les famílies coincideixen en que l'ús de les noves tecnologies de les que fan ús els infants és poc dirigida i més aviat és lliure i lúdic, veure dibuixos, jocs que poden ser educatius o no...
-  El vincle amb entre família i escola a través de les TIC és sobretot amb el tutor o tutora, amb blog's o correus, tot i que moltes famílies comenten que creuen que el contacte via e-mail hauria d'augmentar.


Com a conclusió veig que hi ha famílies que tenen un concepte de les noves tecnologies però d'altres només coneixen com a TIC el contacte telefònic i l'ordinador. Molts pares i mares s'adonen que els infants saben més que ells mateixos i tenen molta facilitat per aprendre noves coses.
Personalment crec que l'ús que es dona des de casa és sobretot d'entreteniment i potser caldria donar més recursos des de l'escola per ajudar a les famílies a fer una intervenció conjunta i de caire més educatiu.
D'altra banda cada vegada s'estableix un vincle família-escola a través de l'ordinador i telèfon, però crec que no cal perdre de vista el contacte directe amb aquestes, ja que aquest vincle es pot refredar massa i ser molt impersonal entre els diferents agents principals d'educació dels infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada