I els infants?

1a sessió.
En un grup d'infants de P4 he pogut realitzar tot un seguit d'activitats per tal de que coneguin millor les noves tecnologies.
Prèviament a les activitats realitzades amb els infants vam realitzar una conversa on vam poder parlar de que entenien ells per les noves tecnologies i els mitjans d'informació i comunicació. A partir dels coneixements prèvis podrem realitzar altres activitats i converses.
A continuació transcric la conversa.
- Nos envian un correo.
- Fem feina amb els ordinadors.
- Que ens comuniquem amb els mòbils.
- És molt important mirar els diaris per veure les noticies que fan de futbol.
- Los coxes tienen una pantalla pequeñita que nos envian un correo.
- Amb un Tom-tom, amb un mapa per si ens perdem...
- Posem cartes al carter i puja a les cases.
- Serveixen per treballar.
- Per la televisió ens diu que un dia una casa els que roben i pels diaris ens deien que surten nens corrent i per la televisió surten també.
- I és important portar "gafes" per veure bé.
- En los bares hay televisiones que nos informan.



2a i 3a sessió.
A partir d'una conversa guiada amb els infants, anem veien quins són els coneixements que ells tenen de diferents eines tecnològiques amb els que anem tenint contacte dia rere dia.
Els infants tenen clar que hi ha diferents aparells que ens acompanyen constantment i ens "faciliten" la vida. Sobretot tenen present l'ordinador, la televisió, la ràdio...
Algunes intervencions ens fan veure que abans hi havia uns aparells que actualment no en fem tant ús (com per exemple el telèfon fix), i investiguem sobre quines eren les maneres amb les que ens comunicàvem abans de que apareguessin les noves tecnologies.
Trobem que abans ens comunicàvem amb dibuixos, senyals de fum, tambors, cartes, els diaris...
Actualment ens hem adonat que el que fa que un aparell tingui una gran funcionalitat és el fet de que tingui internet. Gràcies a internet un ordinador, una tablet, un mòbil... fan que siguin tan importants en la nostra vida diària.
Molts pares i mares fan ús de diferents aparells i els i les infants també en saben fer un ús, molt lúdic.

En una de les sessions he portat diferents aparells relacionats amb les noves tecnologies, un mp3, un ipod, una tablet, un llibre digital i una càmera de fotos digital, i hem pogut experimentar amb els diferents materials. Molts d'aquests tots els infants ja l'havien vist.

En una altra sessió hem anat a experimentar amb la pissarra digital amb diferents tipologies d'activitat.
Primer hem vist diferents vídeos que podem trobar, documentals, entrevistes, notícies, dibuixos...
Després hem fet diferents activitats en les que els infants han pogut experimentar ells mateixos amb les pissarres.

Recursos web:
http://nea.educastur.princast.es/repositorio/RECURSO_ZIP/2_1_ibcmass_u22/index.html
http://www.edu365.cat/infantil/

Les fotos!



4a sessió.
La quarta sessió hem fet un recull del que hem anat aprenent en les diferents sessions.
A continuació adjuntu una part de la conversa en un àudio.

Què hem après?

Aquí va acabar la intervenció amb els infants per veure que han après i valorar-ho de cara a futures intervencions.

1 comentari:

  1. Crec que les sessions que has realitzat en aquest grup de p4 són molt interessants! De fet, considero que és essencial que ja de ben petits aprenguin a trebllar amb les noves tecnologies, perquè vivim ja envoltats d'elles. Tot i que cal no abusar-ne, és bo que, tal i com vas fer tu, els hi anem explicant i donant a conèixer mica en mica. Gràcies per compartir aquesta experiència!

    ResponElimina