Per tal de reunir més quantitat d'informació vaig enviar un qüestionari als i les professionals que conec amb les següents preguntes.
A partir del qüestionari realitzat a docents i professionals de l'educació infantil en relació a les TIC, se'n poden extreure les següents conclusions:
- Què enteneu com a TIC?
- De quines creieu que en fa ús el vostre centre escolar?
- Creieu que se'n fa un bon ús a l'escola, a l'etapa d'educació infantil? Perquè?
- Quins elements trobarieu a faltar?
- Creus que a nivell de recursos tecnològics, l'escola necessita millorar?
- Perquè creus que no es poden fer aquestes millores?
- Pel que fa als docents, creus que és necessari més formació en relació a les TIC?
- Creus que és important que els infants coneguin les TIC a l'etapa d'educació infantil? Perquè?
- S'ensenya als infants a fer un bon ús d'aquestes tecnologies?
- És fa ús d'aquestes eines per tenir una millor comunicació amb les famílies?
- Creus que les noves tecnologies es contemplen dins del currículum d'infantil?
- I dins de la programació del dia a dia a l'escola?
A partir del qüestionari realitzat a docents i professionals de l'educació infantil en relació a les TIC, se'n poden extreure les següents conclusions:
- El 100% de docents troben a faltar noves tecnologies al seu centre escolar, i creuen que és per motius econòmics.
- Un 67% dels professionals creuen que NO es fa un bon ús de les TIC en aquesta etapa, troben a faltar eines dins les aules, l'altre 33% creu que potser se n'abusa i que ja tindran temps durant la primària i secundària per introduir-se.
- Troben a faltar pissarres digitals i més ordinadors per aula i fins i tot una línia d'internet que funcioni adequadament.També més ordinadors pels mestres.
- Pel que fa a la formació de docents el 83% reconeix necessària més formació en relació a les noves tecnologies.
- La majoria de professionals també troben important que els infants comencin a conèixer les TIC des de l'etapa d'educació infantil, ja que és un bon recurs, que no serveixen només per jugar, que aprenguin a fer-ne un bon ús des de ben petits ja que estem en un moment on el món funciona amb les tecnologies.
- Tot i aquesta importància també, en general, coincideixen en que no ha de ser l'únic mètode, especialment a l'etapa d'educació infantil és molt important que els infants aprenguin a partir de l'experimentació i manipulació.
- Pel que fa a relació escola i família, els professionals troben que les noves tecnologies ajuden a que aquest vincle en surti reforçat.
- Cal destacar el fet que la majoria de docents creuen que les TIC estan contemplades dins el currículum però no dins la programació diària.
A partir dels resultats potser es deixa entreveure com els docents que, dia a dia han d'estar en contacte amb els infants i acompanyar a aquests en el procés de coneixença de les noves tecnologies, no es senten prou formats ni amb les eines necessàries per tirar endavant aquests aprenentatges.
Els resultats de les enquestes són molt interessants!
ResponEliminaCom a mestra comparteixo aquesta visió de manca de noves tecnologies a les aules però també manca la formació en bona part del professorat... Així que ens toca estar al dia!