Opinió dels docents

Per tal de reunir més quantitat d'informació vaig enviar un qüestionari als i les professionals que conec amb les següents preguntes.

  • Què enteneu com a TIC?
  • De quines creieu que en fa ús el vostre centre escolar?
  • Creieu que se'n fa un bon ús a l'escola, a l'etapa d'educació infantil? Perquè?
  • Quins elements trobarieu a faltar? 
  • Creus que a nivell de recursos tecnològics, l'escola necessita millorar?
  • Perquè creus que no es poden fer aquestes millores?
  • Pel que fa als docents, creus que és necessari més formació en relació a les TIC?
  • Creus que és important que els infants coneguin les TIC a l'etapa d'educació infantil? Perquè?
  • S'ensenya als infants a fer un bon ús d'aquestes tecnologies?
  • És fa ús d'aquestes eines per tenir una millor comunicació amb les famílies?
  • Creus que les noves tecnologies es contemplen dins del currículum d'infantil?
  • I dins de la programació del dia a dia a l'escola?

A partir del qüestionari realitzat a docents i professionals de l'educació infantil en relació a les TIC, se'n poden extreure les següents conclusions:
- El 100% de docents troben a faltar noves tecnologies al seu centre escolar, i creuen que és per motius econòmics.
- Un 67% dels professionals creuen que NO es fa un bon ús de les TIC en aquesta etapa, troben a faltar eines dins les aules, l'altre 33% creu que potser se n'abusa i que ja tindran temps durant la primària i secundària per introduir-se.
- Troben a faltar pissarres digitals i més ordinadors per aula i fins i tot una línia d'internet que funcioni adequadament.També més ordinadors pels mestres.
- Pel que fa a la formació de docents el 83% reconeix necessària més formació en relació a les noves tecnologies.
- La majoria de professionals també troben important que els infants comencin a conèixer les TIC des de l'etapa d'educació infantil, ja que és un bon recurs, que no serveixen només per jugar, que aprenguin a fer-ne un bon ús des de ben petits ja que estem en un moment on el món funciona amb les tecnologies.
- Tot i aquesta importància també, en general, coincideixen en que no ha de ser l'únic mètode, especialment a l'etapa d'educació infantil és molt important que els infants aprenguin a partir de l'experimentació i manipulació.
- Pel que fa a relació escola i família, els professionals troben que les noves tecnologies ajuden a que aquest vincle en surti reforçat.
- Cal destacar el fet que la majoria de docents creuen que les TIC estan contemplades dins el currículum però no dins la programació diària.


A partir dels resultats potser es deixa entreveure com els docents que, dia a dia han d'estar en contacte amb els infants i acompanyar a aquests en el procés de coneixença de les noves tecnologies, no es senten prou formats ni amb les eines necessàries per tirar endavant aquests aprenentatges.


1 comentari:

  1. Els resultats de les enquestes són molt interessants!
    Com a mestra comparteixo aquesta visió de manca de noves tecnologies a les aules però també manca la formació en bona part del professorat... Així que ens toca estar al dia!

    ResponElimina